Esküvőszervezés...hogy könnyebb legyen...

Esküvőszervezés...hogy könnyebb legyen...

Az első lépések...

2018. április 20. - Józsa Brigi

Miután elhatároztatok hogy belekezdtek az esküvőtök szervezkedésbe nagyon sok kérdést kell letisztázni egymással, ennek elkezdéséhez szeretnék egy kis útmutatót adni. Egy szervező tanácsadással ilyenkor segíthet személyre szabottan végigvezetni hogyan is kezdjük és mik az alapok ahonnan indulni érdemes. Erre példaként az alábbi pontokkal kezdeném:

- Mekkora esküvőt szeretnénk? - meghitt, szűk családi és baráti körben, viszonylag kevés fővel, vagy nagy lakodalom mindenkivel aki csak fontos számotokra egy hatalmas bulival.

- Milyen időpontban? - az egyik legfontosabb, hiszen a későbbiekben mindent ehhez a naphoz kell igazítani. Manapság nagyon pici esküvőket már hétköznap is tartanak, a népszerű helyszíneken a nyári hónapok és egyéb szempontok miatt már a péntek is nagyon népszerű így már korlátozódik le a választás kizárólag a szombati napokra.

- Milyen szertartás legyen? - polgári és egyházi is? egyházi esetén ha nem tartoztok azonos felekezetbe melyikben egyeztek meg? Minden esetben érdemes pontosan utána járni a feltételeknek és szokásoknak (különösen egyházi esetén) a polgári szertartás főbb szabályai (bejelentés ideje, névviselési változatok) mindenhol egységesek, azonban önkormányzatonként változhat a terem bérleti díja, az azzal járó szolgáltatások díja (választható) valamint ha a lakodalom helyszínén vagy más külső helyen tartott szertartást szeretnétek az anyakönyvvezető díja ( itt érdemes utánajárni pontosan milyen területi illetésekésséggel rendelkezik)

-Hol és milyen helyszín legyen? - ebben a pontban nagyon sokat számít hogy a családotok, barátaitok milyen távolságra vannak egymástól/Tőletek. Legszerencsésebb eset persze mikor közeliek, ez nagyban megkönnyíti a választást. Akkor azonban, mikor egyikőtök lakóhelyén (vagy ahhoz közel ) van,, már számolni kell a másik fél vendégeinek elszállásolásával. Harmadik megoldás a távolabbi feleknek, egy mindenkitől független (és akár egyforma távolságra lévő) helyszín kiválasztása, ekkor azonban szinte biztos hogy mindenki ott alszik. :) Itt már érdemes előre kalkulálni a várható létszámmal, hiszen nem mindegy hogy a vacsorára alkalmas terem mekkora befogadóképességgel bír.

Különleges, ha az esküvőtöknek van egy témája. Valami, ami Ti vagytok, ami benneteket jellemez. Legyen ez akár egy motoros felvonulás rockzenével, motoros fotózással, egy kedvenc mese története (Hamupipőke tökhintóval) egy komolyabb gengszter stílus (Keresztapa) vagy bármi egyéb ami a foglalkozásotokra, hobbitokra illik. Érdemes ezt is számításba venni és ennek fényében helyszínt választani. -ez természetesen csak rajtatok múlik

A fenti három kérdés megválaszolásával már el lehet kezdeni a szervezést, e szerint alakul a későbbiekben a szolgáltatók kiválasztása ami már egy külön fejezetet érdemel. :)

Ki az az Esküvőszervező? (Avagy minden kezdet nehéz...)

Egyre több helyről halljuk és egyre elterjedtebb beszédtéma a friss jegyespárok között az esküvőszervező jelenléte/ segítsége a szervezés során. Ezt természetesen mindenkinek magának kell eldöntenie, de ehhez nem árt tisztázni a legfőbb (jogosan) felmerült kérdéseket: Ki is az az esküvőszervező és mért is lenne szükségünk rá?

Megtörtént az eljegyzés, elhatároztátok hogy összeházasodtok, mindenki boldog, majd felmerül az első kérdés: Akkor hogyan is kezdjünk hozzá?

 Az esküvőszervező az a személy, akinek fő feladata hogy a Ti segítségetekre legyen az esküvő szervezése, lebonyolítása kapcsán, ötleteivel, tapasztalatával segítse a párt és összefogja az esküvő eseményeinek menetét. Kezdjük a legelején: Az első találkozónál rengeteg kérdés kavarog a fejekben: Milyen esküvőt szeretnék? Mikor, hol milyen stílusban? Kis esküvő, meghitt környezetben, vagy kislányként megálmodott 2- 300 fős óriásbuli? Nem utolsó sorban mennyibe is fog ez kerülni majd, mire lehet számítani? Ezeket a kérdéseket érdemes előre letisztázni, bár a konzultációk ( és sokszor a rokonság nyomására) és még akár szervezés közben is változhat. Hallottam már az alábbi kérdést is: Mit csináljak ha a szervező és az én elképzeléseim nem találkoznak? Ha nem olyan stílusban és úgy mennek a dolgok ahogyan azt elképzeltem? Nos, ebben az esetben egyszerűen mást kell keresni. A szervező dolga az, hogy elsősorban a pár elképzelését valósítsa meg, az ő igényeiknek megfelelően. Véleményezni, javaslatot tenni lehet, de a legfontosabb hogy ez a Jegyespár nagy napja így az ő elvárásaikat kell követni, legyen az alternatív rocker motoros rendezvény vagy éppen Disney mesébe illő kastélyos varázslat. A fő hogy személyre szabott legyen és Rólatok szóljon.

Az esküvőszervező segít a szolgáltatók kiválasztásában (meghívó, helyszín, zenekar, catering stb), segít eligazodni a szerződések megkötésében, foglalók letételében ajánlatot tesz kreatív megoldásokra egy-egy speciális igény felmerülésekor, összerakja az események menetét, végig kísér és fogja a kezeteket hogy ne essetek kétségbe a halomnyi teendő, kérdés és újdonság között az előkészületekben.

A nagy napon ő az aki biztosítja és a háttérből hogy minden rendben menjen, a gyűrű ne maradjon otthon, az örömszülők ajándéka meglegyen,a dekoráció készen legyen, az étel időben és melegen kerüljön az asztalra, a torta felszolgálva stb. Mindig van nála tű, cérna, zsebkendő, fájdalomcsillapító, ragtapasz, és szükség esetén pótharisnya ( komolyan :) ) hogy szükség esetén rendelkezésre álljon és a Nagy napon már ezekért ne a Ti fejetek fájjon.

Összefoglalva a szervező segítségével, sok bosszúságot megspórolhat magának a Pár hogy önfeledten élvezhesse Élete legszebb napját. Hiszen ez a közös cél amiről az ő hivatása szól. :)

süti beállítások módosítása