Esküvőszervezés...hogy könnyebb legyen...

Esküvőszervezés...hogy könnyebb legyen...

Az első lépések...

2018. április 20. - Józsa Brigi

Miután elhatároztatok hogy belekezdtek az esküvőtök szervezkedésbe nagyon sok kérdést kell letisztázni egymással, ennek elkezdéséhez szeretnék egy kis útmutatót adni. Egy szervező tanácsadással ilyenkor segíthet személyre szabottan végigvezetni hogyan is kezdjük és mik az alapok ahonnan indulni érdemes. Erre példaként az alábbi pontokkal kezdeném:

- Mekkora esküvőt szeretnénk? - meghitt, szűk családi és baráti körben, viszonylag kevés fővel, vagy nagy lakodalom mindenkivel aki csak fontos számotokra egy hatalmas bulival.

- Milyen időpontban? - az egyik legfontosabb, hiszen a későbbiekben mindent ehhez a naphoz kell igazítani. Manapság nagyon pici esküvőket már hétköznap is tartanak, a népszerű helyszíneken a nyári hónapok és egyéb szempontok miatt már a péntek is nagyon népszerű így már korlátozódik le a választás kizárólag a szombati napokra.

- Milyen szertartás legyen? - polgári és egyházi is? egyházi esetén ha nem tartoztok azonos felekezetbe melyikben egyeztek meg? Minden esetben érdemes pontosan utána járni a feltételeknek és szokásoknak (különösen egyházi esetén) a polgári szertartás főbb szabályai (bejelentés ideje, névviselési változatok) mindenhol egységesek, azonban önkormányzatonként változhat a terem bérleti díja, az azzal járó szolgáltatások díja (választható) valamint ha a lakodalom helyszínén vagy más külső helyen tartott szertartást szeretnétek az anyakönyvvezető díja ( itt érdemes utánajárni pontosan milyen területi illetésekésséggel rendelkezik)

-Hol és milyen helyszín legyen? - ebben a pontban nagyon sokat számít hogy a családotok, barátaitok milyen távolságra vannak egymástól/Tőletek. Legszerencsésebb eset persze mikor közeliek, ez nagyban megkönnyíti a választást. Akkor azonban, mikor egyikőtök lakóhelyén (vagy ahhoz közel ) van,, már számolni kell a másik fél vendégeinek elszállásolásával. Harmadik megoldás a távolabbi feleknek, egy mindenkitől független (és akár egyforma távolságra lévő) helyszín kiválasztása, ekkor azonban szinte biztos hogy mindenki ott alszik. :) Itt már érdemes előre kalkulálni a várható létszámmal, hiszen nem mindegy hogy a vacsorára alkalmas terem mekkora befogadóképességgel bír.

Különleges, ha az esküvőtöknek van egy témája. Valami, ami Ti vagytok, ami benneteket jellemez. Legyen ez akár egy motoros felvonulás rockzenével, motoros fotózással, egy kedvenc mese története (Hamupipőke tökhintóval) egy komolyabb gengszter stílus (Keresztapa) vagy bármi egyéb ami a foglalkozásotokra, hobbitokra illik. Érdemes ezt is számításba venni és ennek fényében helyszínt választani. -ez természetesen csak rajtatok múlik

A fenti három kérdés megválaszolásával már el lehet kezdeni a szervezést, e szerint alakul a későbbiekben a szolgáltatók kiválasztása ami már egy külön fejezetet érdemel. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://easymarriage.blog.hu/api/trackback/id/tr8313851972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása